Hlavním cílem vzdělávání žákův literárně dramatického oboru je rozvoj vnímavosti a chápání obsahu dramatických činností, osvojení si návyků potřebných pro kultivovaný slovní i písemný projev a fixace manuálních dovedností pro práci s rekvizitami. Veškeré realizované činnosti jsou prioritně zaměřeny na rozvoj pozitivního vztahu k mateřskému jazyku, literatuře a poezii. Členění a obsah jednotlivých vzdělávacích ročníků a stupňů respektují celkovou psychofyzickou vyspělost žáků. Nejmladším žákům přípravného studia jsou vštěpovány prvotní návyky dramatického projevu prostřednictvím hry, srozumitelného literárního projevu a základních, přirozeně realizovaných pohybových projevů. V průběhu základního studia I. a II. stupně se žáci postupně učí kultivovaně interpretovat literární předlohu, samostatně, osobitě, přirozeně a poutavě ovlivňovat vnímavost svých spolužáků i pasivních účastníků předváděného dramatického úkonu. Žákova osobnost je v průběhu vzdělávacího procesu formována tak, aby bezproblémově zvládala komunikaci se svým okolím kultivovaným projevem hlasovým, pohybovým, používala srozumitelnou gestikulaci a zvládala písemnou tvorbu drobných literárních celků. Provázanost výuky jednotlivých předmětů umožňuje nenásilnou formou rozvíjet nejen sociálně kulturní kompetence žáků, ale nemalou měrou posiluje jejich společensky prospěšné sebevědomí, vnímavost a vztah ke kulturnímu dědictví. Kolektivní a skupinová výuka pozitivně ovlivňují i rozvoj psychické zdatnosti, odolnosti vůči nenadálým situacím a posilují improvizační schopnosti každého jedince. Práce ve skupinách je povětšinou založena na podpoře individuálního rozvoje žáka, jeho morálně-volních vlastností i formování osobnostního scénického zjevu.
Součástí všech praktických úkonů je i vytvoření dostatečně velkého časového prostoru pro získání potřebných teoretických znalostí např. z dějin literatury, divadla, základů choreografie, scénografie apod.
Výuka je realizována v rámci předmětů uvedených v poznámce, a to tak, že se prolíná napříč všemi vyučovanými předměty bez konkretizace hodinové dotace.
Získané znalosti a dovednosti mohou žáci využívat při všech činnostech založených na komunikačních dovednostech i při vzdělávacích aktivitách téměř všech profesních zaměření. Zvládnutím požadavků stanovených ve Školním vzdělávacím programu žák získá dostatečně bohatý základ i pro další profesní studium nebo je může využít při tvorbě nástrojů pro dramatickou výchovu apod.
Většina absolventů literárně dramatického oboru sice nepokračuje v profesním vzdělávání na vyšších typech uměleckých nebo pedagogických škol, ale díky získaným znalostem a dovednostem se významně spolupodílejí na rozvoji a míře kulturní gramotnosti moderní společnosti. Velká většina absolventů působí v amatérských divadelních souborech, recitačních skupinách, konferují různé kulturní akce, pracují jako manageři v amatérských kulturních spolcích, profesionálních kulturních střediscích apod. Absolventi tvoří velkou skupinu návštěvníků divadelních představení či kulturních pořadů.
Vyučujeme
Pedagogický sbor
Výše poplatku
Základní umělecká škola Moravská Třebová
Přípravné studium - 1.500,-
Základní studium I. a II. stupeň - 1.500,-
Pobočky – Městečko Trnávka, Kunčina, Třebařov, Staré Město
Přípravné studium - 900,-
Základní studium I. a II. stupně - 900,-
Roční příspěvek na úhradu nákladů spojený s poskytováním vzdělání ve škole se hradí ve dvou splátkách:
1. polovina ročního příspěvku do 30. září stávajícího roku
2. polovina ročního příspěvku do konce února stávajícího roku
Příspěvek se hradí bankovním převodem, je nutné dodržet variabilní symbol žáka, aby mohla být platba identifikována.